Total lanceert eWallet, een contactloze betaaldienst, in België

Picture: Total

Total lanceert, in samenwerking met betaal- en transactiespecialist Worldline, de “Total eWallet”, een 100% digitale en geconnecteerde oplossing die de automobilist toestaat om zijn tank te vullen en aankopen te doen via enkele klikken op zijn smartphone.

Total eWallet richt zich op de klanten van de Total tankstations, zowel professionelen als particulieren, en wil hun parcours in het tankstation versimpelen. Dankzij deze nieuwe functies die in de app “Total Services” vervat zitten, kan de bestuurder:

  • zijn brandstof meteen selecteren met zijn smartphone,
  • de pomp deblokkeren om hem te kunnen gebruiken,
  • het vullen van zijn brandstoftank automatisch en op een veilige manier uitvoeren,
  • en daarenboven zijn manier van betalen kiezen: Total-kaart, bankkaart, en op termijn betaalmethodes zoals Apple Pay…,
  • en dat allemaal zonder naar de winkel te moeten lopen om te betalen of met kaarten te werken bij de klassieke automatische brandstofpomp.

Eerst in Duitsland en België

Een pilootproject dat in oktober 2017 in Berlijn werd uitgerold, a permis de démontrer la pertinence de cette solution, met een forse toegevoegde waarde voor de klant. De Total eWallet zal geleidelijk aan ingevoerd worden in de verschillende landen waar Total aanwezig is, beginnend met Duitsland en België.

Bovenop het betalen aan de brandstofpomp in de Totalstations, kunnen klanten de eWallet ook gebruiken om in de winkels en carwashes die op het terrein van de tankstations liggen te betalen. Op termijn denkt Total het systeem zelfs te gebruiken voor het herladen van elektrische wagens.