TRANSPORTMEDIA (Leuven) – uitgever van magazines en producent van televisieprogramma’s in de sectoren transport, logistiek en bouw – is op zoek naar een “Account Manager” (M/V) om zijn verdere groei te bestendigen. Hij/zij zal instaan voor het onderhouden van de relaties met bestaande klanten, en voor de prospectie van nieuwe commerciële opportuniteiten. Wij bieden een aangename werkomgeving, een compleet salarispakket en mooie doorgroeimogelijkheden.
Ons bedrijf
- TRANSPORTMEDIA profileert zich als een leider op de mediamarkt binnen de sectoren transport, logistiek en bouw.
- TRANSPORTMEDIA heeft als uitgever een aantal referentiebladen in zijn portefeuille, zoals TRANSPORT Management, TRUCK & Business, VAN Management, Truck Service, Link2LOGISTICS Management.
- TRANSPORTMEDIA realiseert op Kanaal Z/Canal Z de uitzendingen TV, LOGISTICS.TV en BOUW.TV
- Als organisator van evenementen is TRANSPORTMEDIA de drijvende kracht achter “Transport & Logistics Awards” en de “Gazellen Transport & Logistics”.
- Daarnaast zijn we ook heel actief op vlak van e-communication, een domein waarin TRANSPORTMEDIA de referentiesite www.transportmanagement.be beheert en wekelijks een e-newsletter verstuurt naar 15.000 decision-makers in de transportwereld.
De functie
- Benaming: Account Manager
- Functiebeschrijving: De account manager is verantwoordelijk voor het beheren van de bestaande klantenportefeuille en het verder uitbouwen hiervan door prospectie.
- Takenpakket:
- Als tussenpersoon tussen het bedrijf en de klant gaat de account manager op zoek naar nieuwe klanten (prospectie), identificeert hun behoeften en stelt daarna het product voor dat het beste overeenstemt met deze behoeften.
- Hij/zij heeft eveneens de opdracht om de bestaande klantenportefeuille te binden door het verzorgen van een optimale dienst-na-verkoop.
- Samen met de marketingafdeling denkt hij/zij na over commerciële acties en aanwezigheden op evenementen (beroepsbeurzen, congressen,…) die kunnen zorgen voor een uitbreiding van het klantenbestand.
- Hij/zij bespreekt met de redactie specifieke vragen van klanten.
- In samenwerking met het back office verzorgt hij/zij de administratieve opvolging van zijn/haar dossiers.
- Klantenprofiel: importeurs en verhuurders van bedrijfsvoertuigen, leveranciers van uitrusting en diensten voor de sector van het transport en de logistiek. Het merendeel van de klanten zijn gevestigd in Brussel, Antwerpen en Gent. Het Franstalige deel is de verantwoordelijkheid van een andere persoon.
- De account manager rapporteert rechtstreeks aan de directie, kaderfunctie.
- Gewenste datum van indiensttreding: onmiddelijk
- Plaats: Herent (Leuven)
- Loon:
- samengesteld uit een vast deel + commissies op basis van de resultaten (zonder maximum)
- andere voordelen: bedrijfswagen, tankkaart, GSM, laptop en tablet-pc
Het profiel
- Opleiding: Er is geen specifieke opleiding vereist.
- Talenkennis: Nederlands als moedertaal, een kennis van het Frans en het Engels is een plus
- Gewenste ervaring: verkoopervaring
- Vereiste specifieke vaardigheden:
- goede communicatie- en onderhandelingsvaardigheden
- in staat zijn om te luisteren naar klanten en hun behoeften te analyseren
- in staat zijn om zowel zelfstandig als in teamverband te werken
- ervan houden om nieuwe projecten te ontwikkelen
Om te solliciteren, stuur een e-mail met bijgevoegd CV aan christophe.duckers@transportmedia.be.