Van Mossel Autolease: een vierde leasinglabel voor de Nederlandse groep in België

Van Mossel Groep, dat in ons land vertegenwoordigd wordt door J&T Autolease, Directlease, Westlease en een aantal dealers, gaat van start met een Autolease en Shortlease & Rent-formule. Het doel: meer uniformiteit brengen in het aanbod, vanzelfsprekend ondersteund door een flexibele service en concurrentiële prijzen.

In Nederland bestaan Van Mossel Autolease en Van Mossel Shortlease & Rent al langer. Dezelfde activiteit zal nu ook in België uitgerold worden. Daartoe is een nieuwe vennootschap opgericht: Van Mossel Autolease. Daarmee komt er binnen de Van Mossel Groep een vierde leaselabel naast J&T Autolease, Directlease en Westlease.

Twee activiteiten

Onder de nieuwe vennootschap vallen twee activiteiten. Enerzijds Van Mossel Autolease, langetermijn verhuur die vanuit de Van Mossel dealers wordt aangeboden. Anderzijds alle kortetermijn activiteiten, onder het label Van Mossel Shortlease & Rent.

De langetermijnverhuur zal in een later stadium opgestart worden. Momenteel wordt voorrang gegeven aan het korte termijn gebeuren. In een eerste fase zullen dat aanloopwagens en vervangwagens van J&T Autolease, Directlease en Westlease zijn. In een tweede fase zullen alle aanloopwagens, vervangwagens en demowagens van dealers daar ook in ondergebracht worden. De opzet is in deze eerste fase dus B2B, maar later zullen daar ook B2C-activiteiten bijkomen via de dealers.

“Niet langer afhankelijk van derden”

Deze concentratie van activiteiten biedt voor Van Mossel Groep een aantal schaalvoordelen die op hun beurt in het voordeel van de klant zullen spelen.

Gerald Vanmaele, Marketing & Communication Manager International Car Lease Holding: “Deze nieuwe structuur maakt ons sterker en flexibeler. We kunnen de vloot verdelen over verschillende locaties en kunnen ook sneller reageren op de vraag. Ook onze tarieven zullen concurrentieel zijn dankzij de schaalvoordelen. We zullen ook niet meer afhankelijk zijn van derde partijen, zoals vroeger soms het geval was. Als je tekorten hebt in je eigen vloot en je moet een beroep doen op een derde partij, is de marge veel kleiner of zelfs onbestaand. Alles binnen de groep houden, heeft voordelen voor ons waar uiteindelijk de klant zijn voordeel mee doet. Alle labels en alle dealers zullen met een grote vloot bediend worden.”

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!