Vanaf nu kan je ook digitaal over de prijs onderhandelen bij AUTO1

AUTO1.com, Europa’s grootste handelsplatform voor tweedehands auto’s, maakt rechtstreekse digitale onderhandelingen tussen verkopers en kopers op het platform mogelijk dankzij de digitale onderhandelingsfunctie. Deze functie maakt de handel efficiënter en minder tijdrovend. Verkopers en bieders kunnen namelijk snel, direct én anoniem onderhandelen om tot een definitieve prijs te komen. 

Als een veiling eindigt met een bod onder de verwachte verkoopprijs, kan de verkoper via AUTO1.com een tegenbod voorstellen aan de hoogste bieder. De potentiële koper heeft dan 24 uur de tijd om het tegenbod te aanvaarden of af te wijzen. Maar ook de koper kan een nieuw tegenbod doen, dat hoger ligt dan zijn oorspronkelijke bod. Net zoals de koper heeft ook de verkoper dan 24 uur de tijd om te accepteren of af te wijzen. Als koper en verkoper het niet eens worden over een nieuwe eindprijs, kan de verkoper er nog steeds voor kiezen om de auto opnieuw in veiling plaatsen. 

“Deze functie maakt het onderhandelingsproces 100% digitaal en efficiënter. In plaats van het verkoopproces opnieuw te starten omdat de verkoper niet tevreden is met het hoogste bod, kan de verkoper interacteren en onderhandelen met de hoogste bieder. Dit is bijna als een live onderhandeling. We merken bovendien dat dealers dit waarderen omdat het bijdraagt aan meer deals”, vertelt Paul-Henri Lenaerts, director AUTO1.com België.  

Deze onderhandelingsfunctie is beschikbaar in meer dan 30 Europese markten. AUTO1.com merkt op Europees niveau een opmerkelijke waardering voor deze functie. Gezien de huidige appreciatie en om het nog eenvoudiger te maken voor zijn dealers, breidt AUTO1.com de functie nu ook uit naar de EVA app. Sindskort is de onderhandelings functionaliteit namelijk ook beschikbaar voor iOS in de EVA App. Op korte termijn zal het ook beschikbaar zijn voor Android telefoons. “We zijn voortdurend bezig met het optimaliseren van onze diensten. Daarbij gaan we steeds op zoek naar nieuwe manieren om de beste partner te kunnen zijn voor onze partner dealers zodat we hen zoveel mogelijk kunnen ontlasten. Dit is een schoolvoorbeeld hoe we daad bij ons woord voegen”, voegt Paul-Henri nog toe. 

#Fleet Management

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine