Klanten die kiezen voor een geïntegreerde verzekering in hun leasingcontract kunnen tot 250 per jaar/per voertuig besparen. Dat blijkt uit de jongste LeasePlan MobilityMonitor, een internationale enquête die werd afgenomen bij alle klanten die een beroep doen op LeasePlan Insurance, de huisverzekeraar van de leasingmaatschappij (voordien Euro Insurances).
Hoe is die 250 € verdeeld volgens de MobilityMonitor ?
- Vermindering van de administratie in de boekhouding: 7,50 €
- Vermindering van de administratie bestuurder: 22,50 €
- Vermindering van de administratie bij de fleetowner : 25,00 €
- Tijdwinst bij reparatie : 45,00 €
- Tijdwinst door gebruik te maken van de “pick-up & delivery” : 90,00 €
- Voertuig hoeft bij einde contract niet volledig hersteld terugbezorgd te worden : 60,00 €
“In het algemeen zijn vlootverantwoordelijken meer blootgesteld aan risico’s dan hun collega’s”, legt Hessel Kaastra uit, Managing Director de LeasePlan Insurance. “Traditioneel focussen zij zich meer op directe kosten zoals premies. Maar daarbij kijken ze al te dikwijls indirecte kosten over het hoofd zoals bijvoorbeeld een gemiste commerciële deal omdat de werknemer door het ongeval een afspraak met een klant mist. Daarnaast is er ook nog het tijdsverlies door de “driehoekscommunicatie” tussen de onderneming, de leasingmaatschappij en de verzekeringsmaatschappij.”
De MobilityMonitor van LeasePlan bracht ook een ander belangrijk punt aan het licht: “In 48% van de multinationale ondernemingen zijn de vlootbeheerders niet betrokken bij de beslissingen over de verzekering van hun vloot”, zeg de baas van LeasePlan Insurace. “Dat is een gemiste kans, zijn zijn immers het best geplaatste om de kost van hun vloot te verminderen.”
#Fleet Management