Hoe Europcar de omslag naar de nieuwe mobiliteit wil bewerkstelligen

Europcar wijzigde enige tijd geleden haar naam naar Europcar Mobility Group. Het bedrijf wil met andere woorden meer zijn dan enkel een aanbieder van huurwagens. En die boodschap verspreidt Europcar op verschillende manieren.

Zo is het bedrijf sinds enige tijd partner van het BOIC (Belgisch Olympisch Internationaal Comité, red.) en het BPC (Belgian Paralympic Committee) en dat tot en met de Olympische Spelen van 2024. Steven Pauwels Managing Director Europcar Mobility Group Belgium: “Europcar, het BOIC en BPC dragen dezelfde waarden: respect, solidariteit, uitmuntendheid, duurzaamheid en teamgeest, hoog in het vaandel.  Als wereldleider op het vlak van auto- en bestelwagenverhuur zijn we trots op onze kwaliteitsvolle dienstverlening voor klanten over de hele wereld. We hebben een duurzaam ontwikkelingsprogramma opgericht en zijn het eerste autoverhuurbedrijf dat hierover gecertificeerde milieuakkoorden aangaat over de hele wereld. Wij zijn enthousiast om deze samenwerking aan te gaan.”

Sport wordt op deze manier een hefboom voor de rest van de maatschappij. De meeste atleten zijn jonge mensen, die vaak op een andere manier naar mobiliteit kijken en niet noodzakelijk uitgaan van autobezit. Door zich hiermee te associëren, toont Europcar Mobility Group dat het meedenkt aan de mobiliteit van morgen. En dat doet het niet alleen via sponsoring.

Mobility Tomorrow

Zo is Europcar ook diamond partner van Mobility Tomorrow, een congres op 8 juni dat naar de toekomst van de mobiliteit in ons land kijkt. Europcar neemt deel aan de paneldiscussie

“Revolutionize mobility together: collaboration is the key to effective change” en is onder meer host én spreker van één van de zogenaamde Breakout Rooms, die toespitsen op een specifieke casus. Voor die van Europcar is dat datagedreven mobiliteitsmodellen.De sprekers introduceren de rol van data en analytics bij het ontwerpen van de toekomst van mobiliteit: hoe data en multimodale apps u kunnen helpen bij het plannen van de beste routes inclusief verschillende vervoersmethoden voor u en uw werknemers.

Data en analytics spelen immers een cruciale rol bij het vormgeven van de toekomst van mobiliteit. Door de kracht van data te benutten, kunnen steden en vervoersbedrijven waardevolle inzichten krijgen in veranderende mobiliteitspatronen, gebruikersvoorkeuren en infrastructuurbehoeften. Als het gaat om het plannen van routes waarbij meerdere vervoerswijzen betrokken zijn, komt kunstmatige intelligentie (AI) te hulp. AI-algoritmen kunnen enorme hoeveelheden gegevens analyseren, waaronder real-time verkeersinformatie, vervoersschema’s en gebruikersvoorkeuren, om routes te optimaliseren waarin verschillende vervoerswijzen naadloos zijn geïntegreerd.

Data zijn met andere woorden ontzettend belangrijk om uw mobiliteitsbeleid te analyseren en medewerkers te helpen in hun mobiliteitsgewoonten. Van wagen over bedrijfsfiets tot mobiliteitskaarten, Europcar Mobility Group biedt een brede waaier aan diensten aan. Een divers aanbod, waarbinnen de groep u graag begeleidt om een service op maat aan te bieden. Benieuwd hoe dat gaat? Klik dan hier.

#Advertorial

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine