Leasys Belgium: een ambitieuze doelstelling van 7.500 voertuigen

Leasys Belgium, dat vandaag officieel werd gelanceerd in het kader van de eerste pers- en retailerconventie, heeft het ambitieuze doel om tegen 2026 een vloot van 7.500 voertuigen te bereiken.   Een ambitie in lijn met de veranderingen van de automarkt: evolutie van eigendom naar gebruik, versnelling van digitalisering, concentratie van autofabrikanten, energie- en motoriseringstransities. Het plan van Leasys in België is om te profiteren van deze veranderingen en concrete acties te ondernemen om zijn aanwezigheid op de markt te maximaliseren.

Vandaag markeert het begin van een nieuw hoofdstuk voor ons bedrijf in België, dat unieke kansen creëert om onze ontwikkeling te versterken en de referentie te zijn in onze markt. Samen met mijn team ben ik trots en verheugd om Leasys te introduceren, een Europese leider in de operationele lease-industrie die een nieuwe duurzame mobiliteitskeuze biedt. Het bedrijf heeft sterke ambities en belangrijke sterke punten zoals inkoop, multi-merk aanpak, financiering, netwerk, investeringen en digitale mogelijkheden. We zullen de groei en innovatie versnellen om aan de behoeften van onze professionele klanten te voldoen en tegelijkertijd een uitstekende klantervaring te bieden”, legt Vincent Beckers, General Manager Leasys Belgium, uit.

De belangrijkste focus van Leasys Belgium is om de best-in-class klantervaring te bieden die altijd is afgestemd op zijn strategische pijlers door zich te concentreren op een multi-channel en multi-merken aanpak, een volledige product- en dienstencatalogus om het beste aan te sluiten bij de mobiliteitsbehoeften van de klant en het gebruik van digitale kanalen om een naadloze customer journey te bieden.

Een multi-channel aanpak ligt aan de basis van de strategie van Leasys om alle 14 merken van Stellantis beter te bedienen. De capillariteit van het verkoop- en aftersalesnetwerk van Stellantis in de hele EU zal worden gebruikt, een belangrijke strategische troef om de beste klantervaring te bieden. Leasys Belgium zal vertrouwen op het netwerk van Stellantis retailers, onafhankelijke makelaars, evenals op de directe verkoop met grotere klanten. Het gebruik van digitale kanalen is een andere troef van de Leasys-strategie; Het promoot niet alleen zijn producten, maar stelt zijn klanten en wagenparkbeheerders ook in staat om voertuigen en wagenparken in volledige autonomie te beheren, waardoor de klant wordt geholpen bij het beheer van diensten die verband houden met het huurcontract.

De beste klantervaring dankzij innovatieve mobiliteitsoplossingen

Op de Belgische markt biedt Leasys mobiliteitsoplossingen die variëren van flexibele verhuur op middellange termijn en verhuur op lange termijn tot managementsystemen voor bedrijfsvloten, die een geldig alternatief garanderen voor de aankoop van voertuigen en efficiënte, rationele, veilige en duurzame mobiliteit.

Een van de doelstellingen van het bedrijf is om de beste klantenservice op de markt te garanderen. Om deze reden wordt een speciale focus gelegd op de klanten, met name B2B corporate, kleine en middelgrote ondernemingen, onafhankelijke en publieke sectoren. Ze kunnen profiteren van een boeiende en efficiënte verhuurervaring dankzij de constante ontwikkeling van innovatieve mobiliteitsoplossingen en hoogwaardige diensten.

In de kern van het hele proces wil Leasys de klant zowel in de verkoopfasen bijstaan en ondersteunen met producten en montagediensten als een uitgebreid netwerk en de post-sales fase dankzij zijn brede en exclusieve aanbod van assistentiediensten beheerd door het netwerk van Stellantis en door een netwerk van exclusieve partners om een maximale dekking te garanderen.

Lange termijn verhuur en operationele leasing als “drijvende kracht” in de transitie naar elektrificatie

Langetermijnleasing zal ook een ‘driver’ zijn in de transitie naar elektrificatie op de Belgische markt.

In overeenstemming met de schattingen van de belangrijkste organisaties die zich bezighouden met auto’s, zal het totale aantal huur- en vrijgavecontracten in België – en in het algemeen in Europa – in 2023 blijven groeien, voornamelijk dankzij de sector van de elektrische voertuigen. De specifieke verklaring voor deze stijging komt dankzij financieringsformules (traditionele leasing, operationele leasing en langetermijnverhuur) – de beste keuzes voor het omgaan met zo complexe en steeds veranderende scenario’s als de overgang naar geëlektrificeerde voertuigen. Met name de wereldwijde focus op milieuduurzaamheid is in het belang van een steeds groter deel van de langetermijnverhuursector, omdat dit de ideale oplossing is om eco-duurzame voertuigen te testen, de risico’s in verband met kosten en onvoorziene gebeurtenissen te verminderen en de toegang tot deze motoren democratischer te maken.

Alle oplossingen van Leasys voor elektrische en geëlektrificeerde voertuigen bieden voordelen die verband houden met emissievrije verhuur en kunnen worden aangepast door te kiezen uit een rijke reeks speciale producten en duurzame diensten. Als leider in de belangrijkste doelmarkten zal Leasys een belangrijke bijdrage leveren aan de transitie naar duurzame mobiliteit.

#Fleet Management

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine