Alphabet introduceert mobiliteitskaart in samenwerking met XXImo

XXimoVandaag werd in het hoofdkantoor van Alphabet België de samenwerkingsovereenkomst ondertekend tussen Alphabet België en XXImo. Voor het aanbieden van een mobiliteitskaart aan haar klanten in België zal Alphabet een beroep doen op de mobility card van XXImo. Met de mobiliteitskaart van XXImo kunnen verschillende vormen van zakelijk reizen efficiënt beheerd en betaald worden. Gebruikers kunnen met de kaart onder meer parking, openbaar vervoer, taxi en carwash betalen, en tanken bij de meeste Belgische tankstations. Wagenparkbeheerders ontvangen nadien een factuur met een gedetailleerd overzicht van de verschillende kosten per gebruiker. Ook Alphabet zal deze mobiliteitskaart binnenkort voorstellen aan haar klanten. Patrick Bunnik, CEO XXImo: “Alphabet onderschrijft met deze samenwerking haar focus op het verbreden van de dienstverlening aan haar klanten. Wij zijn er trots op hier een belangrijke rol in te kunnen spelen met onze mobility cards, technologie en acceptatienetwerk.”

Andere mobiliteitsbehoeften

De introductie van de mobiliteitskaart kadert in een bredere visie van Alphabet om zich te engageren als mobiliteitsprovider. Christel Reynaerts, Managing Director Alphabet België, licht toe: “Wij merken dat de mobiliteitsbehoeften van werknemers steeds meer veranderen, en dat ze verschillende vormen van mobiliteit willen gebruiken en combineren. In ons aanbod helpt de mobility card van XXImo om dit mogelijk te maken.”

In de loop van 2016

In de toekomst zullen bestuurders zelf kunnen kiezen met welke vormen van mobiliteit ze hun verplaatsingen organiseren. Wagenparkbeheerders voorzien zo aan de diverse mobiliteitsbehoeften van de werknemers, zonder daarbij de controle op de totale kosten te verliezen. “Achter de schermen zijn er heel wat maatregelen en voorzorgen die moeten getroffen worden, onder meer inzake data privacy en IT,” voegt Marc Vandenbergh, Director Sales & Marketing Alphabet België, toe. “Daarom is Alphabet reeds gestart met een interne pilot, waarbij eigen medewerkers kunnen gebruik maken van de mobiliteitskaart. In de loop van 2016 zullen ook onze klanten deze kaart in gebruik kunnen nemen.”

De stap van vandaag maakt deel uit van de internationale visie van Alphabet om een progressieve mobiliteitsprovider te zijn, die steeds inspeelt op actuele behoeften en wensen van wagenparkbeheerders en bestuurders.