Leasingmaatschappij Athlon opent eigen Service Center

One stop shopAthlon België opent nog dit jaar haar eerste Athlon Service Centre: een one-stop shopping concept voor alle gebruikers van een Athlonwagen. De leasemaatschappij wil met dit concept optimaal gemak bieden aan de druk bezette zakelijke rijder.  Zo worden kleine reparaties en/of bandenherstellingen, -wissels,  direct meegenomen bij een onderhoudsbeurt; de klant hoeft dus niet meer apart naar de glashersteller, bandencentrale of garage. Het Athlon Service Center zal beschikken over een comfortabele wacht- en werkruimte met internetaansluiting. Partner in het verhaal is Auto5 Fleetservices. Beide bedrijven zijn  nu op de as E40 en E19 op zoek naar een eerste ideale locatie om nog dit jaar van start te kunnen gaan. Het Athlon Service Center is in België de eerste eigen serviceshop van een leasingmaatschappij. Athlon spiegelt zich hiermee aan de ervaringen van Athlon Nederland, dat met succes al 8 Athlon Service Centers opende. Athlon wil de klant met dit nieuwe concept vooral ontzorgen.

“Wij bemerkten een behoefte aan meer gemak en efficiency bij onze klanten. Veel bestuurders ervaren het als vervelend om voor verschillende werkzaamheden aan de leaseauto meerdere afspraken te moeten maken. Als de klant nu de leaseauto brengt voor onderhoud, zorgen wij ervoor dat bijvoorbeeld een ruitschade of vervanging van banden meteen wordt meegenomen. Voor groot onderhoud bieden we een vervangwagen aan indien nodig en we bekijken de mogelijkheden rond een pick-up & delivery service.  De klant zal er niets te kort komen, kwaliteit primeert.” aldus Bart Leysens, Manager Driver Care & Service Delivery bij Athlon.

Een comfortabele wacht- en werkruimte met wifi dragen bij tot het totaalconcept.   Voor de uitbating van het Service Center gaat Athlon in zee met Auto5 Fleetservices. De partners gaven op vrijdag 6 maart het officiële startschot van hun samenwerking door de ondertekening van het contract.   Auto5 Fleetservices heeft al sinds 2004 een constructief partnership met Athlon, waarin voortdurend gesleuteld wordt aan een optimale dienstverlening. Voor zowel Athlon als Auto5 is duurzame mobiliteit het kernbegrip van de samenwerking. De verwachtingen en de noden van de professionele leasingrijder zijn niet hetzelfde als die van de particuliere automobilist. Zij vormen de basis van de concrete dienstverlening. “Doel is om binnen 5 jaar uit te groeien tot 3 volwaardige Athlon Service Centers”, besluit  Bart Leysens.