De Hyundai Ioniq Hybrid scoort het beste qua TCO (Total Cost of Ownership) en eindigt in nagenoeg alle Europese landen op de eerste plaats qua restwaarde.
Recente onderzoeken door onafhankelijke Europese studiebureaus gespecialiseerd in de autosector geven aan dat de nieuwe Hyundai Ioniq een topscore behaalt in de restwaardevoorspellingen. De Ioniq Hybrid en Ioniq Electric werden geëvalueerd door EurotaxGlass’s in Duitsland, Italië, Frankrijk, Spanje en Nederland en door CAP in het Verenigd Koninkrijk. De Ioniq Hybrid eindigde daarbij in nagenoeg alle Europese landen op de eerste plaats qua restwaarde. De elektrische versie is tweede beste en behaalt gemiddeld bijna dezelfde restwaarde en waardebehoud als de nummer één.
De volledig nieuwe Hyundai Ioniq is ‘s werelds eerste auto die onder eenzelfde koetswerk een hybride-aandrijving, plug-in hybride-aandrijving en een zuiver elektrische motor aanbiedt. Die vernieuwende benadering van Hyundai Motor maakt emissiearme tot zelfs emissievrije mobiliteit toegankelijk voor een ruimer publiek.
Hyundai levert beide modellen met een toonaangevende garantie van 5 jaar zonder kilometerbeperking in combinatie met 8 jaar en 200.000 kilometer voor de hoogspanningsbatterij. Dat heeft een erg gunstige invloed op de score.
Laagste TCO: De ideale keuze voor vloten
Behalve zijn hoge restwaarde en beperkte waardevermindering vormen ook de lage onderhouds- en fiscale kosten een sterk argument voor vlootbeheerders. Met zijn toonaangevende garantie en competitieve prijs werpt de Ioniq zich op als één van de voordeligste ecowagens op de markt. Eén van de technische hoogtepunten van de Ioniq Hybrid is zijn uitzonderlijk laag verbruik, goed voor een CO2-uitstoot van nauwelijks 79 g/km.
Het fiscaalvriendelijke karakter van de Ioniq Hybrid maakt dat hij kan uitpakken met de beste leasetarieven en TCO-waarden. Afgaande op een looptijd van 48 maanden en 80.000 km, heeft de Ioniq Hybrid een TCO-kost van 374,45 € per maand, meteen de laagste in de eco-klasse (Bron: ALD Automotive).