Auto-abonnementsbedrijf Dribe komt naar België

Dribe, een auto-abonnementsbedrijf uit Denemarken, wil tegemoet komen aan de vraag in België naar een sterk digitaal gedreven concept voor eenvoudige en flexibele auto-abonnementen. Datmoet gebeuren in samenwerking met een Belgische autodistributeur.

Dribe zal het :Dribe-concept en-IT-platform gaan uitrollen. Hiermee kunnen auto-abonnementen eenvoudig vooreen periode van slechts 30 dagen worden afgesloten, waardoor een grote flexibiliteit en vrijheid ontstaat. Volgens algemeen directeur Jesper Hill-Kjærsgaard van Dribe is de eerste stap in het uitrolplan het sluiten van een franchiseovereenkomst met een autodistributeur in België.

“De dynamische stedelijke levensstijl van België zorgt voor een enorme markt voor een flexibele mobiliteitsoplossing. Met het IT-platform van :Dribe creëren we flexibelere omstandigheden voor consumenten en bedrijven dankzij de zeer korte looptijd en snellere toegang tot auto’s”, aldus Jesper Hill-Kjærsgaard. “Dit willen we doen in samenwerking met een Belgischeautodistributeur die het dichtst bij de Belgische markt staat. Daarom hebben we een plug-and-play-model gecreëerd dat naast een efficiënt beheer van een uitgebreidwagenpark ook abonnementen met minimale handmatige tussenkomst en optimaal gebruik van hulpbronnen mogelijk maakt.”

Een belangrijke mijlpaal

De plannen van het Deense Dribe omde Belgische marktte betreden, maken deel uit van het internationale expansieplan van het bedrijf. De internationalisering is nog maar net begonnen. De Griekse autodistributeur Kosmocar is de eerste in Europa die het concept en IT-platform van :Dribe in gebruik neemt. Yiannis Emirzas,CEO van Kosmocar, is optimistisch over de nieuwe samenwerking:

“Met de franchiseovereenkomst zetten we een zelfverzekerde stap richting het doel om aan de behoefte aan een eenvoudige, flexibele en duurzame mobiliteitsoplossing te voldoen. Naast waardevolle knowhow biedt :Dribe ons een robuust hightech IT-platform en een plug-and-play-model dat eenvoudig te implementeren is”, zegt Yiannis Emirzas

Dribe hoopt in België “een vergelijkbare sterke relatie op te kunnen bouwen met een franchisenemer die onze passie deelt om aan de huidige vraag van klanten naar snelle, eenvoudige en flexibele toegang tot auto’s te voldoen”, sluit het persbericht af.

#Fleet Management

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine