B2B-markt vertegenwoordigt 61,5% van de totale automarkt in België

Na een stijging van bijna 27% in november alleen (vergeleken met november 2021) ligt de markt voor B2B-auto’s in 2022 eindelijk voor op die van 2021. Met nog een maand te gaan, is dit goed nieuws. Hier vindt u welke merken en modellen de Belgen verkiezen in het wagenpark.

210.124 nieuwe auto’s op naam van een bedrijf (exclusief zelfstandigen) eind november, volgens analist JATO. Dit is een stijging van 1,41% ten opzichte van de eerste elf maanden van 2021.

De fleetmarkt is goed voor ongeveer 61,5% van de totale inschrijvingen van nieuwe wagens in België (341.719 eenheden eind november 2022).

De favoriete merken in de B2B

Het is geen verrassing meer: BMW steekt met kop en schouders boven de rest van de favoriete merken van het wagenpark uit. Het merk heeft zelfs de kloof met zijn naaste rivaal, Mercedes-Benz, vergroot ten opzichte van eind oktober. Volkswagen, Peugeot en Audi sluiten de top 5 af.

De favoriete modellen in de B2B

Voor de tweede maand op rij staat de Peugeot 308 aan de leiding, vóór de Volvo XC40 en de BMW X1. BMW zet zijn 3 Reeks op de vierde plaats. Audi sluit de top 5 af met zijn A3.

#Auto #Fleet Management

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine