Belgisch fietsmerk Cowboy gaat voor nieuw retailmodel

Het Belgische fietsmerk Cowboy heeft vandaag de lancering aangekondigd van zijn Retail Partner Network met onafhankelijke fietsenwinkels in heel Europa. Dit nieuwe model zal de aanwezigheid van het merk op het gebied van retail en service over het hele continent vergroten en de omnichannel-aanpak versterken door de huidige online verkoopkanalen, Brand Stores en het mobiele netwerk van monteurs en testrijders aan te vullen. 

Via een nieuw netwerk van onafhankelijke fietsenwinkels kunnen nieuwe klanten in België, Frankrijk, Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk de bekroonde C4- en C4 ST-modellen van Cowboy uitproberen en kopen, terwijl bestaande klanten profiteren van een betere toegang tot onderhoud en reparaties. Het bedrijf heeft de ambitie om tegen het einde van het jaar 300 nieuwe Retail Partners in 60 Europese steden aan te trekken. 

“Dit nieuwe retailmodel vergroot niet alleen de aanwezigheid van ons merk in Europa, maar maakt de toegang tot klantenondersteuning nog eenvoudiger. Het geeft mensen het vertrouwen dat onze topfietsen zowel lokaal als via het mobiele servicenetwerk van Cowboy kunnen worden onderhouden.

“Voorafgaand aan de lancering van vandaag hebben we een proef gedaan met meer dan 80 partners in heel Europa om ons aanbod te testen, met een mix van retail en service. We zijn erg blij met de resultaten tot nu toe, met een snelle groei tijdens deze periode die significant is binnen onze verkoopmix. We zijn verheugd dat we een fase in onze groei hebben bereikt waarin we deze omnichannelstrategie kunnen inzetten die het gemak verhoogt en de Cowboy-ervaring voor al onze klanten verder verbetert.” vertelt Adrien Roose, Cowboy, CEO en medeoprichter

Stap voorwaarts

Cowboy blijft Cowboy Care en zijn mobiele monteursdienst exploiteren, waar klanten op aanvraag onderhoudsdiensten van een Cowboy-technici aan huis kunnen boeken. Het is flexibele optie voor diegenen die de voorkeur geven aan ondersteuning zonder zich te moeten verplaatsen. 

Dit nieuwe Retail Partner Network markeert een stap voorwaarts in de offline aanwezigheid van Cowboy in Europa, na de recente lancering bij het luxe warenhuis Selfridges in Londen. Cowboy heeft deze maand ook zijn abonnementsdienst in Duitsland en Nederland opnieuw gelanceerd. Hierdoor kunnen klanten Cowboy e-bikes huren via abonnementspartner Grover vanaf € 124,90 per maand.

#Fleet Management

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine