Cederic Loubers – Jaguar/Land Rover: “Focus verschuift van TCO naar elektrificatie”

Jaguar/Land Rover zet de komende jaren zwaar in op elektrificatie. Een positieve evolutie die volgens Cédric Loubers bij de klanten echter ook de nodige vragen oproept. Zijn focus voor de komende maanden en jaren wordt dan ook ze zo goed mogelijk te begeleiden in die transitie.

Welke tips geeft u uw klanten betreffende hun car policy vandaag in vergelijking met twee jaar geleden?

Ging twee jaar geleden het merendeel van de discussies en adviezen over TCO, vandaag is dat niet langer het geval, en gelukkig maar! TCO is een onderwerp dat nu door een grote meerderheid van wagenparkbeheerders wordt beheerst. Wij staan echter voor de uitdaging van de elektrificatie, die steeds sneller gaat, en hier zie ik dat er nog een weg te gaan is. Het advies dat het vaakst wordt gegeven, heeft te maken met de juiste aandrijving in functie van het bestuurdersprofiel.

Hebben plug-in hybrids nog een toekomst in vloten na 2023?

Deze technologie is nog even fiscaal interessant, dus ja. Bovendien ben ik van mening dat de PHEV een goede “overgangstechnologie” is naar een elektrisch voertuig. Met deze technologie leren bestuurders laadkabels, de laadstations, de elektrische actieradius en het rijggedrag kennen. Dat laatste geef veel feedback over hoe je het volledige potentieel van deze technologie te benutten.

Wat zijn de belangrijkste bezorgdheden bij uw klanten in de transitie naar een volledig elektrisch wagenpark?

Er is één grote zorg die altijd door onze klanten naar voren wordt gebracht met betrekking tot de elektrische auto. Het gaat om het opladen van het voertuig door mensen die thuis niet kunnen laden. Die bestuurders zijn volledig afhankelijk van openbare infrastructuur en opladen op kantoor. Het zijn over het algemeen deze profielen die aarzelen om over te stappen en die de sprong pas wagen wanneer een oplossing wordt aangeboden.

Heeft het Autosalon in Brussel nog een toekomst op lange termijn?

Wat mij betreft een overtuigend ja. Maar het format kan in de loop van de tijd veranderen. Persoonlijk ben ik altijd een grote fan geweest van het Autosalon. Sinds ik een kind was, was het DE plek voor  autoliefhebbers. Het is de plaats waar alle nieuwe producten rechtstreeks toegankelijk zijn en waar alle bezoekers ontdekkingen kunnen doen die anders onmogelijk zouden zijn.

Wat is u het meest bijgebleven van 2021 en waar kijkt u naar uit in 2022?

Er is dit jaar zoveel gebeurd op alle niveaus, maar wat me het meest zal bijblijven is het vertrouwen dat Kris Verleye in mij heeft gesteld door de fakkel aan mij over te dragen. Het is voor mij een eer om onze geweldige merken Jaguar en Land Rover te mogen vertegenwoordigen. Ik kijk uit naar veel positieve zaken in 2022, zoals de stabilisering en verbetering van de crisis in de automobielsector.

#Fleet Management

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

Selected FLEET Dealers

Deze lijst omvat uitsluitend de klanten van FLEET Dealers. Wenst u als dealer ook in deze lijst te staan contacteer Quentin Praet (quentin.praet@effectivemedia.be / 0477 22 42 77) of Patrick Quatennens (patrick.quatennens@effectivemedia.be / 0478 22 23 33).

Jaguar – Land Rover Waver 1300 Wavre
Jaguar – Land Rover Asse 1730 Asse
Spirletautomobiles 4671 Barchon

Selected FLEET Dealers

Deze lijst omvat uitsluitend de klanten van FLEET Dealers. Wenst u als dealer ook in deze lijst te staan contacteer Quentin Praet (quentin.praet@effectivemedia.be / 0477 22 42 77) of Patrick Quatennens (patrick.quatennens@effectivemedia.be / 0478 22 23 33).

FLEET Dealers FLEET Sector FLEET.TV EV Overview
Trending