Eddy Haesendock nieuwe CEO Hedin Automotive B.V.

Voormalig voorzitter en CEO van BMW Group Belux CEO Eddy Haesendonck is de nieuwe CEO van Hedin Automotive B.V. en hoofd van de Benelux activiteiten van Hedin Mobility Group, terwijl zijn voorganger Henk van der Kwast wordt gepromoveerd tot Director Strategy and M&A bij Hedin Mobility Group AB. Zoals we eerder reeds schreven, werd Eddy Haesendonck bij BMW Group Belux opgevolgd door Alexander W. Wehr.

Hedin Automotive vertegenwoordigt 25 automerken in de Benelux en is in Nederland actief via Stern – met 65 vestigingen een van de grootste dealergroepen van het land – dat in maart 2022 door Hedin Mobility Group werd overgenomen. In België exploiteert Hedin Automotive 19 dealerbedrijven, die Mercedes-Benz (personenauto’s, vrachtwagens en bedrijfswagens), Toyota en Lexus vertegenwoordigen. Daarnaast wordt Hedin Automotive de importeur en retailer van INEOS in de Benelux, met de INEOS Grenadier 4×4 die later dit jaar wordt gelanceerd.

Hedin Automotive heeft in totaal ongeveer 2.100 mensen in dienst in Nederland, België en Luxemburg.

25 jaar bij BMW Group

Eddy Haesendonck heeft een uitgebreide carrière in de automobielindustrie achter de rug, met 30 jaar ervaring op dealer-, importeurs- en hoofdkantoorniveau, waarvan 25 jaar bij de BMW Group. De voorbije vier jaar leidde hij BMW Group Belux als President en CEO.

“Wij zijn verheugd dat Eddy zich heeft aangesloten bij de Hedin Mobility Group. De Benelux is een belangrijke regio waar we ons bedrijf verder willen laten groeien, en met Eddy’s ervaring en succesvolle staat van dienst versterken we de kansen op succes aanzienlijk. Samen met zijn team heeft Eddy buitengewone resultaten geboekt voor BMW, MINI en BMW Motorrad, waardoor BMW marktleider is geworden in België met auto’s en motorfietsen”, aldus Anders Hedin, eigenaar en CEO, Hedin Mobility Group.

Na 25 jaar bij de BMW Group was voor mij de tijd rijp om aan een nieuw hoofdstuk van mijn professionele leven te beginnen. De strategie van Hedin Mobility Group, met haar plannen voor de Benelux markten, sluit aan bij mijn persoonlijke visie op de manier waarop een organisatie succesvol kan blijven in de snel veranderende automotive industrie. En dit heeft niet alleen betrekking op de voortgaande technologische transformatie en veranderende distributiemodellen. We stevenen af op een tijdperk waarin een hybride businessmodel – een naadloze link tussen de digitale en fysieke wereld – het verschil zal maken in de automobielindustrie“, aldus Eddy Haesendonck.

#Auto

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine