Gefacelifte Peugeot 508 krijgt extra plug-in hybride versie

De Peugeot 508 steekt in het nieuw. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de 308 gaat het nog niet om een volledig nieuw model, maar een facelift, en is er van een 100% elektrische variant nog geen sprake. Maar dat wil niet zeggen dat Peugeot niets in petto heeft voor de fleet.

Visueel werd de 508 wat bijgewerkt, het model is immers al 5 jaar op de markt. Hij blijft nog altijd beschikbaar als berline en break, maar vanaf nu met een nieuwe neus, die je herkent aan de grotere grille en de nieuwe led-matrix koplampen. Ook de drievoudige achterlichten werden aangescherpt.

Binnenin springt vooral het vernieuwde infotainment in het oog, dat op nieuwe software draait, net als de aangepaste pook voor de automaat. Uiteraard prijkt op het stuur – en op andere plaatsen – het vernieuwde leeuwenlogo van de Franse constructeur.

Nieuwe plug-in

Onder de motorkap kan je kiezen voor klassieke verbrandingsmotoren of plug-in hybrides. De eerste soort bevat een 1.2 driecilinder benzine met en een 1.5 viercilinder diesel, die allebei 130 pk afleveren. Kies je voor de plug-in, dan blijven de oude opties open, namelijk een 225 pk sterke variant en de sportversie van 360 pk. Deze PSE (Peugeot Sport Engineered) pakt ook uit met een aantal sportieve koetswerkdetails en heeft een sportievere inborst dan de andere 508’en.

Vanaf de facelift komt er onderaan het plug-in gamma nog een derde model bij. Deze instapper heeft een 1.5 benzinemotor en een elektromotor, goed voor 180 pk en een elektrische autonomie van 64 kilometer.

#Auto

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

Selected FLEET Dealers

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine