Remarketing van elektrische voertuigen, een aparte strategie?

De elektrische wagen schudt de kaarten in de fleetsector door elkaar. Op heel wat vlakken moet je als fleet manager immers anders denken: laadinfrastructuur thuis en op het werk, werknemers bijleren over een nieuwe vorm van autorijden, maar ook de laatste stap, remarketing, ziet er anders uit, aldus remarketingspecialist BCA.

“BCA wordt gedreven door sterke waarden zoals innovatie, expertise en creativiteit. De nieuwe remarketing-oplossingen voor tweedehandsvoertuigen waarin wij investeren, illustreren onze wens om samen met de auto-industrie de toekomstige uitdagingen beter te begrijpen en vorm te geven aan oplossingen voor de tweedehandsvoertuigen van morgen”, vertelt Sophie Tombeur, Algemeen Directeur van BCA België.

Het bewijs daarvan is de investering in alles wat betreft de verkoop van elektrische wagens. De BCA Groep heeft met de aanpassing in haar netwerk en haar diensten geanticipeerd op de eisen die EV’s aan alle onderdelen van de keten stellen. Zo werd expertise uitgebouwd inzake prijsstelling, maar ook de operationele afhandeling van wagenparken en optimalisatie van de wederverkoop werden verbeterd door het organiseren van twee wekelijkse Europese verkopen, specifiek gewijd aan tweedehands elektrische en hybride voertuigen.

Herconditioneren

Belangrijk op een Europees, gedigitaliseerd handelsplatform als BCA.com is vertrouwen. Zo investeerde BCA in een applicatie voor de inspectie van wagens. Op die manier kan een expert de gebruiker begeleiden en diens voertuig bij verhuring of aan het einde van het contract inspecteren, in alle vertrouwen en transparantie, voor een optimaal beeld van het voertuig. Bovendien zorgt een vlotte inruil voor minder vertraging en minder kosten, een win-win situatie voor uw bedrijf.

Daarnaast investeerde het bedrijf in herconditioneringscentra. Deze zorgen voor het vervoer, de waardebepaling, de herconditionering en een fotoshoot, zodat alle karakteristieken van het voertuig zo snel mogelijk in een gestandaardiseerde advertentie kunnen worden vastgelegd. Jaarlijks passeren zo’n 75.000 voertuigen in de centra. Het doel is om distributeurs, constructeurs en leasemaatschappijen te ondersteunen in hun voortdurende zoektocht naar rentabiliteit: het aandeel van aan particulieren verkochte tweedehandsvoertuigen te optimaliseren of de levensduur van gefinancierde voertuigen te verlengen, zodat deze na een halte in een van de geïndustrialiseerde herconditioneringscentra opnieuw geleased kunnen worden. Vooral voor EV’s een belangrijk gegeven in een markt die moet investeren in een nieuwe energievorm en kampt met leveringsproblemen.

Pan-Europees gegeven

De strategie van BCA werpt alvast zijn vruchten af. Vorig jaar steeg het handelsvolume van EV’s bij het bedrijf met 33% ten opzichte van 2021! Bovendien gebeurde 75% van de handel over de landsgrenzen heen, wat de voordelen van een pan-Europees handelsplatform zoals BCA.com nogmaals benadrukt. Op deze manier vermindert u immers de doorlooptijd van uw wagens en krijgt u er de best mogelijke prijs voor.

Dit artikel werd u aangeboden door BC Auto, meer info over hun diensten vindt u hier.

#Advertorial

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine