Carglass neemt carrosseriefiliaal van Wonitrol in Charleroi over

Carglass neemt de activiteiten van carrosserie Wonitrol in Charleroi over. Wonitrol is een erkende speler binnen de sector en onderscheidt zich onder andere door haar ambitieus beleid op het vlak van leefmilieu.

Sinds eind 2016 is Carglass actief in het domein van de autoschadeherstellingen met de overname van de carroserieketen CARe. Dankzij de evidente complementariteit tussen de diensten van herstelling en vervanging van autoruiten en de diensten van herstelling van carrosserieschade, hoopt Carglass te kunnen rekenen op een belangrijke ontwikkeling van zijn activiteiten. Tegelijkertijd kan de bedrijfsstrategie van Carglass®, waarbij gekozen wordt voor een herstelling wanneer dit mogelijk is en pas een vervanging voorzien wordt wanneer het echt noodzakelijk is, blijven gelden in beide sectoren.

1.500 schadegevallen per jaar

Carglass blijft alert voor mogelijke opportuniteiten die zich aanbieden op de markt, en verheugt zich dan ook dat het bedrijf zijn aanwezigheid kan versterken en zijn netwerk kan uitbreiden door de activiteiten van Wonitrol Charleroi over te nemen. Wonitrol is een familiaal carrosseriebedrijf dat eveneens aanwezig is in Lot en Londerzeel. Carglass zal het handelsfonds, met name de activiteiten en het cliënteel, maar ook de negen medewerkers overnemen van het filiaal in Charleroi. Ongeveer 1.500 schadegevallen worden jaarlijks in het filiaal van Charleroi behandeld.

Respect voor het leefmilieu

“Deze overname is een fantastische opportuniteit om ons in deze regio te versterken. Wonitrol beschikt over een uitstekende reputatie en levert een uitmuntende dienstverlening, dankzij zijn getalenteerde medewerkers”, licht Guido De Paepe, CEO van Carglass, toe. “Wonitrol beschikt tevens over een unieke troef: zijn expertise in duurzaamheid en respect voor het leefmilieu.” Wonitrol heeft inderdaad in belangrijke mate geïnvesteerd in energie-efficiëntie en het gebruik van hernieuwbare bronnen om zijn ecologische voetafdruk drastisch te doen dalen tot een niveau dat vijf keer lager ligt dan het gemiddelde in de sector. “Dit is vrij indrukwekkend”, benadrukt Guido De Paepe. “Dit is niet enkel een belangrijke troef voor onze toekomst. In het belang van onze klanten willen we blijven innoveren om hun verwachtingen in te lossen. Hierin komen onze visies ook overeen.”