4 weetjes over de nieuwe Peugeot E-308 (SW)

Peugeot werkt aan een groot elektrisch offensief, met een elektrische afgeleide van quasi al zijn modellen. Nieuwste in het rijtje is de 308, zowel als hatchback als in praktisch breakformaat (de 308 SW). Deze dingen moet je weten over de elektrische Fransman.

Opvallende 3D PEUGEOT i-Cockpit®

Al tien jaar lang perfectioneert Peugeot het concept van de i-Cockpit®. Als basis blijft uiteraard het compacte stuurwiel, gecombineerd met de ergonomisch geplaatste schermen. Bij de 308 is dat een instrumentencluster met 3D-technologie, waardoor de belangrijkste elementen vooraan worden geplaatst, gecombineerd met een infotainmentscherm van 10 duim, waarbij de gekende “pianotoetsen” nu plaats hebben geruimd voor een extra schermpje voor de knoppen, die je kan personaliseren naar jouw behoeften. Dit zijn de zogenaamde i-Toggles.

Frans design

Wie “Peugeot” zegt, zegt natuurlijk “design”. De langere motorkap vooraan versterkt het silhouet, de volumes zijn sensueel en scherp, en het nieuwe logo van het merk prijkt trots in het midden van de grille. De algemene optimalisatie van de architectuur komt de binnenruimte ten goede, waardoor de 308 zowel als hatchback en als break een ideale gezinsvriend is.

Aan de voorzijde omkadert de waaiervormige lichtsignatuur de Matrix LED-koplampen, die de 308 en 308 SW perfect integreren in de PEUGEOT-familie, net als de LED-verlichting met de drie klauwen aan de achterzijde: onmiskenbaar Peugeot, maar toch uniek. Een nieuw 18-inch aluminium wiel is speciaal ontwikkeld voor de 100% elektrische versies van de PEUGEOT 308 en 308 SW. Zijn aerodynamische efficiëntie is bijzonder goed ontworpen om de prestaties te optimaliseren.

Rijbereik

De batterij in de Peugeot E-308 is één van de nieuwste generatie, die efficiëntie aan een lichter gewicht koppelt. In combinatie met de zuinige 156 pk sterke elektromotor krijg je hierdoor meer dan 400 km autonomie uit een volle batterij van 54 kWh.

Om het energieverbruik zo goed mogelijk te beheren, kan de bestuurder bovendien zijn rijmodus kiezen (ECO, NORMAL en SPORT) en zelfs, dankzij de “BRAKE”-modus, de vertraging opdrijven wanneer het gaspedaal wordt losgelaten, om de energieterugwinning te optimaliseren. De ingebouwde driefasige lader is standaard en heeft een vermogen van 11 kW. De laadaansluiting is geschikt voor alle oplaadmodi. Vanaf een 100 kW publiek oplaadpunt gaat het opladen van de auto van 20% naar 80% lading in minder dan 25 minuten.

Connectiviteit

De connectiviteit wordt verzorgd door een stemassistent die u via natuurlijke taalverzoeken toegang geeft tot alle functies met betrekking tot infotainment (oproepen, radio, muziek, navigatie, enz.) en airconditioning (temperatuur instellen, enz.).  Er is ook een MyPeugeot®-applicatie beschikbaar op smartphone, die communiceert met het voertuig en op afstand een oplaadbeurt kan plannen, of op afstand een thermische pre-conditioning kan starten. Bovendien maakt Chat GPT binnenkort zijn opwachting bij Peugeot, voor nog intelligentere spraakbesturing!

FLEET Connect biedt bedrijven toegang tot het netwerk van FLEET.be.
Om hun projecten en oplossingen te delen met de FLEET community.
Dit stuk is een samenwerking tussen FLEET Content Studio van Effective Media en Peugeot Belgium.

#Advertorial

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine