In juli daalden de B2B-verkopen (exclusief zelfstandigen), maar de markt blijft meer dan positief voor de eerste zeven maanden. In de rangschikking van de merken blijven de premiummerken aan de leiding. Hetzelfde geldt voor de modellen. Dit blijkt uit de cijfers van JATO Dynamics.
Ondanks een daling van bijna 27% in juli zijn de B2B-verkopen in de eerste zeven maanden van het jaar met meer dan 13,5% gestegen in vergelijking met dezelfde periode in 2020. In totaal werden tussen begin januari en eind juli 141.514 nieuwe auto’s geregistreerd op de professionele markt. Een jaar eerder waren dat er 124.588.
Reken maar uit: 141.514 van de in totaal 259.987 geregistreerde nieuwe auto’s. Dit betekent dat B2B in 2021 goed zal zijn voor 54,4% van de totale markt.
De cijfers van JATO Dynamics geven nog meer inzicht in de voorkeuren van de Belgen.
De populairste merken
BMW, Mercedes-Benz en Audi bezetten de eerste drie plaatsen in B2B. Volkswagen en Peugeot sluiten de top 5 af. Volvo staat op de 6e plaats.
De favoriete modellen
De Volvo XC40 blijft het favoriete (B2B) model in België. Maar BMW heeft dan weer drie modellen in de top vijf. De Audi A3 staat op de vierde plaats.
#Auto #Fleet Management