CarNext: “Millenials kiezen meer dan ooit voor de auto”

CarNext.com, de online marktplaats voor tweedehands auto’s, heeft de resultaten van zijn nieuwe Millennial Car Survey vrijgegeven, waaruit blijkt dat 68% van de millennials nu meer geneigd is om te rijden dan om het openbaar vervoer te nemen, waarbij 65% zegt dat de pandemie hen ertoe heeft gebracht om de overstap te maken.

De Millennial Car Survey vroeg 3.000 millennials in zes landen hoe hun kijk op mobiliteit en online auto’s kopen was veranderd als gevolg van de pandemie.

Vergeleken met vorig jaar zou meer dan de helft van de ondervraagden nu meer geneigd zijn om met de auto naar een speciale gelegenheid te rijden tijdens de komende vakantieperiode.

Dan toch maar de auto …

In zijn commentaar op het onderzoek zei Grainne van Berkum, Chief Operations Officer:

“Millennials worden gezien als de generatie die kiest voor het openbaar vervoer en alternatieven zoals Uber , maar de pandemie heeft de manier waarop zij denken over mobiliteit duidelijk veranderd. Hoewel millennials het minst bang zijn voor Covid-19, zien ze nu de privé-auto als de veiligste optie in de nieuwe norm. Dit is een fundamentele mentaliteitsverandering als gevolg van de pandemie. Een extra verschuiving die we hebben gezien is dat de helft van de ondervraagde millennials dit jaar naar huis zal rijden voor de vakantie. Eén ding is duidelijk in deze onzekere tijden: de veiligheid en het comfort van de privé personenauto is nog belangrijker dan ooit”.

68% rijdt vaker zelf

De belangrijkste bevindingen van de CarNext.com Covid-19 Mobility Survey bestuurdersonderzoek zijn:

  • Er is een duidelijke voorkeur voor de personenauto boven andere mobiliteitsmogelijkheden: 68% van de ondervraagde mensen rijdt nu vaker dan dat ze het openbaar vervoer nemen, waarbij 65% aangeeft dat de verandering van voorkeur het gevolg is van de pandemie.
  • De helft van de ondervraagden zal nu waarschijnlijk naar een speciale gelegenheid rijden dit vakantieseizoen in vergelijking met vorig jaar als gevolg van de pandemie.
  • 46% van de automobilisten zou overwegen om online te kopen, waarbij 33% het gezien de pandemie veiliger zou vinden. Dit gezegd zijnde, wil 41% van de millennials nog steeds met iemand spreken om hen te helpen bij het aankoopproces van een auto, en 68% vindt een vertrouwde betalingsoplossing zeer belangrijk.
#Auto #Mobiliteit

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine