Numobi: Arval en Engie slaan handen in elkaar voor elektrische transitie


Alain Yvon (links) en Bart van der Pluym: “Samen de klant ontzorgen tijdens de elektrische transitie

Nu er steeds meer elektrische modellen op de markt komen, is het de leasingmaatschappijen menens om de klanten richting vloten met nulemissie te sturen. Bij die overgang komt wel één en ander kijken. En dan kan je best in zee gaan met een partner die daarin de nodige expertise heeft. Arval en Engie slaan de handen in elkaar met een partnership dat Numobi heet.

Numobi is geboren uit een samenwerking tussen energieleverancier Engie en leasingmaatschappij Arval. Samen willen ze bedrijven, overheden en particulieren eenvoudig en zorgeloos toegang tot elektrisch rijden bieden.

“Daarvoor introduceren we het eerste volledig geïntegreerde leasingaanbod. De all-in-one leasingprijs omvat de huur van een elektrische wagen, een laadstation, installatie en onderhoud, laadpas en een app”, zegt General Manager van Arval, Alain Yvon.

Het merk Numobi combineert de vernieuwende kracht van een start-up met de expertise en slagkracht van gevestigde bedrijven. Met ons marktaanbod vereenvoudigen en versnellen we de integratie van elektrisch rijden. Hierdoor geniet de gebruiker van meer rijcomfort en de samenleving van schonere lucht”, vult Bart van der Pluym, CEO van Numobi aan.

Ambitieus

Arval toont zich trouwens bijzonder ambitieus naar 2020 toe: “Wij willen twee keer beter doen dan de markt in percentages van elektrificatie. Maar wat we vooral willen doen, is die klant ondersteunen in de transitie naar duurzame mobiliteit. Door bijvoorbeeld TCO-analyses te maken van de vloot, maar ook het verplaatsingsprofiel van de bestuurders in kaart te brengen. We zijn op een missie om iedereen elektrisch te laten rijden voor wie dat de juiste oplossing is. Soms is een fiets een beter alternatief of soms een diesel”, zegt Alain Yvon.

TCO: vandaag al winst

Hoewel steeds meer bedrijven hun maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen door te kiezen voor een duurzame mobiliteit, blijven er twijfels over de TCO. Dat is volgens Bart van der Pluym niet nodig, integendeel zelfs: “Eigenlijk is TCO een van de belangrijkste redenen om vandaag al voor een elektrische leasingformue te kiezen. Het risico van de restwaarde zit bij de leasingmaatschappijen en naar verbruikskost is elektrisch veel goedkoper dan verbrandingsmotoren. Uit onze berekeningen blijkt dat de verbruikskost van een elektrische auto ongeveer een derde van een moderne diesel is wanneer je thuis en op het werk laadt. Vertaal je dat voordeel naar een vloot van 10 wagens, dan doe je op jaarbasis al een voordeel van duizenden euro’s en bij grote vloten gaat het zelfs om honderdduizenden. Tel daarbij het fiscaalgunstige regime en elektrisch rijden is een no-brainer.”

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!