Een nieuwe uitdaging voor Olivier Fontaine bij Alcopa, maar ook voor …

De afgelopen vier jaar combineerde Olivier Fontaine de functie van algemeen directeur van Suzuki Belux met die van Isuzu. Een paar weken geleden nam Olivier Heymans de leiding van Isuzu over. Dit geeft Olivier Fontaine de kans om zich te wijden aan een nieuwe uitdaging, zonder zijn positie bij Suzuki Belux op te geven.

Olivier Fontaine werd immers benoemd tot General Manager van Alcomotive Financial Products (AFP). Dit bedrijf van de Alcomotive groep ontwikkelt financierings- en verzekeringsoplossingen voor alle eindklanten van de Alcomotive-merken volgens een “One Stop Shopping” strategie.

Een belangrijke speler, wetende dat 35% van de verkochte voertuigen wordt gefinancierd door de services van AFP, en 10 % van de voertuigen door hen worden verzekerd. Een mooie uitdaging dus !

Van links naar rechts: Karolien Deben, Anne-Eline Blockx en Olivier Fontaine.

Andere veranderingen bij Suzuki

Na 20 jaar op de marketingafdeling van Suzuki is Catherine Free aangesteld als Country Manager voor het zesde merk dat onlangs aan de Alcomotive Group werd toegevoegd: MG!

Het zal dan ook haar taak zijn om het Chinese merk van elektrische auto’s op de Belgisch-Luxemburgse markt te lanceren.

De marketing van Suzuki wordt overgenomen door Karolien Deben, die al zo’n vijftien jaar actief is in het marketingteam van het merk, een team dat net is versterkt door Anne-Eline Blockx, die de functie van Digital Marketing Specialist zal bekleden.

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!