Tesla Model X | Caroline Ceustermans (Swift): “Qua efficiëntie nog steeds een grote voorsprong”

Caroline Ceustermans is FLEET & Mobility Manager bij Swift, een internationaal bedrijf dat actief is in financiële communicatiediensten. Zij is onze testrijder van de Tesla Model X. Het merk is alleszins geen onbekende voor haar, want ze rijdt zelf met een Model 3. Ziehier wat ze vond van Tesla’s grootste model …

Hoeveel auto’s beheert u voor Swift en wat is de elektrificatiegraad vandaag?

CC: “We hebben een wagenpark van ongeveer 1.000 voertuigen en daarvan zijn er momenteel een 30-tal geëlektrificeerd. Dat is vandaag nog een mix van PHEV en EV maar de bedoeling is dat we op termijn naar 100% elektrisch gaan. Vanaf juli dit jaar kunnen onze medewerkers trouwens alleen nog volledig elektrische voertuigen bestellen. En vanzelfsprekend staat Tesla ook op de lijst van voertuigen die de collega’s kunnen kiezen.

U rijdt zelf al met een Tesla?

CC: “Ja, mijn bedrijfswagen is een Model 3. Zeer tevreden van maar ik was toch benieuwd om eens met de Model X te rijden. Zeker omdat het model onlangs een update gekregen heeft.”

En wat zijn uw indrukken?

CC: “Fantastische auto met een indrukwekkend vermogen. Zelfs in die mate dat je de X misschien niet aan iedereen kan geven. Je moet toch leren omgaan met zoveel power. Je spreekt hier echt wel over supercar prestaties. Wat mij ook charmeert aan het merk: ze hebben van in het begin begrepen hoe je niet alleen elektrische wagens met een superieure technologie ontwikkelt, maar ook het ecosysteem daarrond met eigen laadpalen. Het netwerk was bij wijze van spreken al bijna klaar voor de eerste auto van de band liep. Het is een innoverend bedrijf dat de andere autoconstructeurs heeft wakker geschud op het vlak van elektrificatie. Bovendien hebben ze ook dat speelse in hun voertuigen. De gadgets zoals de dansende deuren in de X: niet nodig maar wel fun. We hebben het er soms over met de collega’s, dat de ingenieurs bij Tesla eigenlijk grote kinderen zijn (lacht).”

En de efficiëntie van de X?

CC: “Wanneer ik als fleetverantwoordelijke EV’s vergelijk, merk ik ook wel dat het niveau van afwerking bij de concurrerende premiummerken net iets beter is. Maar dat maakt Tesla ruimschoots goed met de efficiëntie. Ondanks het hoge vermogen, is het verbruik van de Model X laag. Dat is ook het geval bij mijn Model 3, maar de Model X is groter en zwaarder. Knap werk dus van Tesla. Voor mij als fleetverantwoordelijke is verbruik een zeer belangrijke parameter in het vlootbeheer. Voor onze mensen die er mee rijden, is autonomie dan weer een prioriteit. En op die twee punten heeft Tesla nog steeds een grote voorsprong op zijn concurrenten.

Nog andere punten die u bijgebleven zijn?

CC: “Dat de Model X – net zoals de andere Tesla modellen – een droom is om te bestellen voor een fleetverantwoordelijke. Op de kleur na, zit bijna alles er standaard op. Wanneer ik dan vergelijk met de ellenlange optielijsten bij sommige andere merken, dan is dat een echte verademing!

FLEET Connect biedt bedrijven toegang tot het netwerk van FLEET.be. Om hun projecten en oplossingen te delen met de FLEET-community. Dit stuk is een samenwerking tussen FLEET Content Studio van Effective Media en TESLA.

#Advertorial

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine