Steenweg op Blaasveld 23
2801 Mechelen
Sinds 2016 ligt op de N16 de Mazdaconcessie van MC Motors, erkend Mazdaverdeler sinds 2015 voor de regio Mechelen (Mechelen, Bonheiden, Zemst en omstreken) en Klein Brabant (Londerzeel, Willebroek, Puurs en omstreken). Recht in het hart van de fleetmarkt, maar ook dicht aan de bron voor Mazda zelf. Het hoofdkantoor van het Japanse merk is maar een steenworp ver. Daardoor is MC Motors ook verantwoordelijk voor de leveringen van Mazda België en Mazda Logistics Europe.
Die nabijheid is ook aanwezig in de dienstverlening van MC Motors. Het is zowat de enige dealer in de regio die geen deel uitmaakt van een grote groep en dan ook speelt op de traditionele waarden van het familiebedrijf. “We willen het verschil maken op vlak van sales en after sales. We kennen de klanten bij naam en voornaam en proberen een band met hen te creëren. Pas wanneer hij tevreden is, zijn wij dat ook”, horen we bij de dealer. “We willen ervoor zorgen dat de klant de juiste informatie krijgt en we proberen met onze klanten mee te denken aan de juiste oplossingen die het best aan hun noden voldoen.”
Peter, fleetverkoper bij MC Motors, kreeg dan ook de meest recente opleidingen bij Mazda België en schoolt zichzelf constant bij inzake wagenparkbeheer, voertuigen, fiscaliteit enzovoort. Maar ook de dienstverlening is persoonlijk met tal van diensten en mogelijkheden: een jong vervangwagenpark (12m-24m), een uitgebreid park van testvoertuigen, een pick-up service, elektrische fietsen, een ingerichte wachtruimte met wifi en koffie, een afleverzone voor nieuwe voertuigen (maar een delivery behoort ook tot de mogelijkheden): noem het op en MC Motors biedt het aan.
Het grootste wapen van MC Motors komt echter van Mazda zelf, want met de CX-60 plug-in hybride heeft Mazda een echt fleetproduct in de rangen: een grote elektrische range en prima afwerking maken hem aantrekkelijk voor heel wat wagenparken. MC Motors wil het ijzer alvast smeden terwijl het heet is en gaat sinds dit jaar opnieuw van start met gerichte prospectie. “Mazda was de voorbije jaren niet gekend als fleetmerk maar met de komst van de Mazda CX-60 merken wij dat er stilaan een fleetclienteel aangetrokken is. Het is ons doel om Mazda mee op de kaart te zetten bij de bedrijven in de regio.”