Wie vandaag rondrijdt op onze wegen, ziet veelal dezelfde autokleuren terugkomen. Zilver/grijs, zwart en wit domineren al jaren onze straten. En daar mag wel eens verandering in komen, vinden ze bij FIAT.
Vanaf vandaag stopt FIAT met de productie van grijze auto’s. Deze beslissing is genomen om het belang van kleur in het leven te onderstrepen, om de Italiaanse manier van leven te belichamen en om het ‘Dolce Vita’ als nieuwe merkwaarde te bevestigen. Italië is immers niet voor niets het vaderland van deze autobouwer.
Italië wordt gekenmerkt door levendige kleuren. Denk maar aan de typische kleuren van de zee, de zon, de aarde en de lucht die jaarlijks miljoenen toeristen naar de Laars van Europa lokken; deze landschappen waren altijd al inspiratiebronnen voor de auto’s van FIAT. En nu dus ook voor de kleuren van deze wagens. De strategie is geïmplementeerd om een onderscheidend kenmerk toe te voegen aan FIAT-modellen op de automarkt, aangezien 2023 het jaar is van een opmerkelijke verandering voor het merk.
“We hebben de regels gebroken: we hebben besloten om de productie van grijze FIAT-auto’s stop te zetten. Dit is uitdagend en ontwrichtend en het is bedoeld om FIAT’s leiderschap als het merk van vreugde, kleuren en optimisme verder te versterken. Italië is het land van de kleuren en vanaf vandaag ook de auto’s van FIAT”, verklaarde Olivier Francois, FIAT Chief Executive Officer en Global Chief Marketing Officer bij Stellantis. “Deze keuze draagt de waarden van de New Dolce Vita en het Italiaanse DNA van het merk verder uit naar het publiek. FIAT wil mensen inspireren om met optimisme en positiviteit te leven en dit zal ook een van de missies zijn van de nieuwe Fiat 600e, de elektrische auto voor gezinnen en vrienden, die op 4 juli wordt voorgesteld.”
#Auto