Kaat Van Severen (Alcomotive) is voor de tweede keer genomineerd voor de FLEET Manager of the Year award. Zij verwacht “verandering” voor 2021. “Veel bedrijven zijn anders naar hun car policy gaan kijken”, zegt ze.
Het jaar 2021 begon met een promotie voor jou. Is het geen grote uitdaging om 6 merken tegelijk te beheren, waarbij elk merk bijna een niche is?
Het is een ontzettend grote, maar boeiende uitdaging! Elk merk heeft zijn eigen identiteit, zijn eigen aanpak, eigen clienteel. Maar het is fijn om synergiën te zoeken en aan bestaande klanten het hele gamma van Alcomotive te kunnen voorstellen.
Er gaan geruchten dat andere Aziatische merken tot de portefeuille van Alcomotive zullen toetreden. Kan je ons daar meer over vertellen?
Alcomotive staat in Europa bekend als een uitstekende partner met een sterke track record voor opstartende merken. Logisch dus dat nieuwe merken in onze richting kijken. Voor de rest kan ik echt nog geen commentaar geven. Maar indien er nieuwe merken worden toegevoegd, zullen we daar ten gepaste tijde over communiceren.
Hoe heb je het vervloekte jaar 2020 beleefd?
We zijn gewoon om veel contacten te hebben, zeker in fleet en om dan plots alles vanuit “uw kot” van achter een scherm te doen, was niet altijd even makkelijk. Maar we hebben het bij Alcomotive ook als een opportuniteit gezien om onze digitale kanalen verder op punt te stellen. We hebben het team en de verdelers zo klaargestoomd voor 2021. Aan de vele positieve reactie te merken, is dat een succes.
Wat verwacht je van 2021?
Verandering! Het is soweiso nu al een boeiend jaar, de hele elektrifcatie heeft een boost gekregen en dat merken we bij Alcomotive elke dag . We staan dan ook al ver in de elektrificatie van onze modellen, van stadswagens tot de grote bestelwagens, en worden dus vandaag ook benaderd door ander types bedrijven en nieuwe B2B-klanten. Verandering en successen dus.
Kunnen we stellen dat de fleetmarkt het lichtpunt is in deze Covid-crisis?
Veel bedrijven zijn anders gaan kijken naar hun car policy. Bedrijfswagens hebben veel minder kilometers gereden, onder andere door het telewerken. Naast een car policy betaat er nu plots ook een homework policy en zijn bedrijven hier ook veel flexibeler in geworden. Hierdoor kunnen ze ook veel sneller de stap zetten richting PHEV’s en EV en dat is vandaag voor ons een lichtpunt en een grote opportuniteit. In die zin kan je zeggen dat de snelle conversie van de fleetmarkt naar een duurzamer wagenpark beslist een lichtpunt is.
Waaraan heb je je nominatie bij de vijf laureaten dit jaar te danken?
Dat heeft vooral te maken met de inzet van het immer gemotiveerde fleet team en onze verdelers, die elke dag met raad en daad voor onze klanten klaar staan. Teamwork is de sleutel van ons succes!
Vervolledig deze zin: “Morgen, moet een goede fleet manager …”? : Een breed gamma van gelektrificeerde modellen kunnen aanbieden en kunnen inspelen op de fleetverwachtingen van morgen
China, Japan of Zuid-Korea, wat heeft je voorkeur?: Dat is een strikvraag. Als het maar Aziatisch-Alcomotive is!
#Auto #Fleet Management