De Ford Kuga deed het nog altijd zeer goed in de verkooplijstjes. De plug-in hybride versie was de afeglopen jaren zelfs de populairste PHEV van Europa. Toch mocht het model even langsgaan bij de plastische chirurg, kwestie van zijn koppositie te behouden.
Je herkent de nieuwe Kuga vooral aan zijn nieuw gezichtje, met strakkere lijnen, een nieuwe grille en al even nieuwe ledkoplampen die verbonden worden door een ledstrip. Langs achterzijde zijn de verschillen subtieler: een gewijzigde lichtsignatuur en de koffergreep die verborgen wordt boven de nummerplaat.
Binnenin krijgt de nieuwe Kuga dan weer een verschuifbare achterbank en het nieuwe Ford SYNC 4
infotainmentsysteem van de nieuwste generatie, dat twee keer krachtiger is dan zijn voorganger. Dat systeem bedien je met grotere infotainmentscherm van 13,2 duim op (voorheen 12,3 duim). Apple Car Play en Android Auto zijn draadloos en dankzij standaard Alexa Built-in kunnen bestuurders en passagiers ook zonder dat hun smartphone verbonden is vragen stellen of spraakopdrachten geven.
Qua rijtechnologie valt vooral de Adaptive Cruise Control van de nieuwste generatie op. Deze remt nu automatisch voor bochten, kruispunten en ander verkeer. Het 360-graden camerasysteem geeft dan weer een overzicht vanuit de lucht om parkeren te vergemakkelijken.
Meer vermogen
De PHEV behoudt zijn accu van 14,4 kWh en zal nog altijd een kleine 70 km ver rijden wanneer je hem vollaadt. Het vermogen van de stekkerhybride steeg wel, van 225 naar 243 pk, goed voor een sprintje naar 100 in 7,3 seconden, oftewel 2 tellen sneller dan voordien.
Naast de plug-in hybride kan je ook kiezen voor een zelfopladende hybride en een mild hybride oplossing. De nieuwe Kuga is vanaf nu te bestellen.
#Auto