Na de aankondiging van de nieuwe algemeen directeur bij Peugeot, in de persoon van Sam Vilain, is er binnen de groep Stellantis opnieuw een benoeming voor Belux. Deze keer gaat het om de B2B-activiteiten.
Sinds het vertrek van Wim Rommel naar Hedin in januari 2022 werd de functie van B2B-directeur ad interim waargenomen door Denis Mulders. Sinds 1 januari 2023 wordt de functie bekleed (en is het geen interimfunctie meer) door Stefan De Smet.
Tijdens een stoelendans bij Stellantis in 2021 verliet Stefan De Smet zijn functie als commercieel directeur van Citroën – die hij sinds 2018 bekleedde – om de commerciële leiding van Opel op zich te nemen.
Stefan De Smet werkt sinds 1993 in de autowereld. Eerst bij Renault tot 1996, daarna bij Jaguar Land Rover tot 2001, toen hij bij BMW Belux ging werken. Daar bekleedde hij verschillende functies, waaronder General Manager van BMW Brussel en Marketing Director van BMW Belux. Hij verliet het Duitse merk in 2018 om bij het merk met de ‘chevrons’ aan de slag te gaan.
#Auto