Volvo introduceert een nieuw serviceconcept dat veel weg heeft van een pitstop in de F1. En Lacom is één van de eerste Volvo-verdelers om het aan te bieden. Volvo’s nieuwe concept ‘Volvo Personal Service’ is gebaseerd op lean-methoden, die in moderne productiebedrijven vaak worden gehanteerd om de efficiëntie te verbeteren en fouten in werkprocessen weg te werken. Door de oude werkmethodes naar het verleden te verwijzen, streeft Volvo ernaar een nieuwe onderhoudsaanpak in het leven te roepen die persoonlijk en doeltreffend is, en net zozeer voor klanten als voor hun wagen geldt. Dankzij de nieuwe werkwijze kunnen werkplaatsen de doorlooptijden meer dan halveren, en dat zou de klantentevredenheid een boost moeten geven.
In plaats van één technicus per wagen, werken meerdere technici samen in teamverband aan de auto – zoals bij een Formule 1-pitstop. Op die manier verlopen werkzaamheden efficiënter en gebeuren ze van de eerste keer goed, dankzij gewaarborgde procedures en kwaliteitscontroles. Alle klanten krijgen bovendien een persoonlijke servicetechnicus die alles voor hen en hun wagen(s) regelt.
Omdat de meeste taken nu in korte tijd te voltooien zijn, kunnen klanten intussen in de lounge plaatsnemen en zichzelf zo extra reistijd van en naar de werkplaats besparen.
#Fleet Dealers