De PSA-groep heeft een nieuw verkooplabel voor tweedehandsvoertuigen gecreëerd: Spoticar.
Spoticar zal, digitaal of in speciale verkooppunten, een selectie van voertuigen (van de merken van de groep) aanbieden die door de specialisten van het netwerk zijn geselecteerd, beoordeeld en voorbereid.
Spoticar, dat eind 2019 in 11 Europese landen, waaronder België, gelanceerd werd, zal de activiteiten van de 7 bestaande labels (Peugeot Occasion du Lion, Citroën Select, Opel Sélection, Vauxhall NetworkQ, Cardays en Eurorepar Car Service Occasions, Occasion Garantie) bundelen.
Alleen het DS Certified label wordt behouden, om een premium aanpak te garanderen.
Doelstelling: één miljoen wagens!
Spoticar is net gelanceerd in Frankrijk en biedt een “tevreden of terugbetaald” aanbod (binnen de limiet van 5 dagen en 1.000 km) en onderhoud voor 15.000 km of 1 jaar (wat het eerste komt / met uitzondering van banden en slijtage-onderdelen).
De lancering van Spoticar vindt plaats tegen de achtergrond van een snel veranderende wereldwijde markt van 150 miljoen occasieverkopen en -transacties, een markt die snel groeit, zeer concurrentieel en sterk gedigitaliseerd is.
De PSA-groep realiseert momenteel meer dan 800.000 verkopen en transacties per jaar via haar 8 labels, met als doel om tegen eind 2021 meer dan een miljoen verkopen en transacties te genereren.
#Auto