Volvo’s fleet visie? “Op weg naar een 100% elektrisch aanbod, met een 100% gemotiveerd team”

Volvo Car Belux nodigde onlangs zijn fleetklanten uit om de elektrische vlaggenschepen, de XC40 en C40, te ontdekken in de wijngaard Valke Vleug in Vlaams-Brabant. Het programma omvatte testritten, strategie- en productworkshops, alsook de introductie van nieuwe fleet contacten.

Valke Vleug in Vlaams-Brabant is een paradijs voor ‘cool climate wines’. Delicate, evenwichtige dranken, laag in alcohol, afkomstig van wijnstokken die bestand zijn tegen kou en gebrek aan zon. Typisch Belgische, maar ook Scandinavische klimatologische omstandigheden… En het is geen toeval dat de flleetafdeling van Volvo deze plaats heeft gekozen om haar filosofie en haar producten aan haar klanten voor te stellen, “cool climate cars”, maar die geen ijs achterlaten…

“Valke Vleug past perfect in het DNA van Volvo,” zegt Joran Maes, die nog maar twee maanden accountmanager is bij Volvo. “Het is een mooie plek om te vertoeven, een plaats van rust en stilte. Het is de perfecte locatie om onze klanten onder te dompelen in de Volvo-filosofie: duurzaamheid, elektrificatie, modern design, veiligheid en ‘Made by Sweden’. Built in Belgium”.

Om de uitdagingen van morgen aan te gaan, kiest Volvo voor elektrisch. In deze race naar nuluitstoot heeft Volvo een klein voordeel: zijn expertise in plug-in hybrides. De fabrikant produceert ze sinds 2014. “De XC60 en XC90 plug-in hybrides zijn met hun nieuwe batterij ideale tussenstappen op weg naar volledige elektrificatie,” verklaart Steven Trentin, Business Manager Corporate Sales bij Volvo. “Ze bieden een elektrische actieradius van maximaal 75 km en een CO2-uitstoot van slechts 23 g/km.

100% elektrificatie

Terwijl Volvo een pionier was op het gebied van (gedeeltelijke) elektrificatie, wil de fabrikant nu een leider worden op het gebied van ‘volledig elektrisch’. Om meer uitstootvrij te kunnen produceren, laat Volvo een aantal plug-in varianten vallen.

“We hebben de helft van de plug-in hybride versies van de XC40 van onze prijslijst geschrapt”, zegt Greet Merens, Business Manager Corporate Sales bij Volvo. “Deze beslissing is genomen om de productie van onze elektrische Volvo XC40 en C40 te maximaliseren in onze fabriek in Gent, die vanaf de tweede helft van dit jaar volledig klimaatneutraal zal worden.

Vorige maand had 85% van de bestelde Volvo’s in België een elektrische motor, waarbij 1 op 4 bestellingen al volledig elektrisch was. En hoewel Volvo’s volledig elektrische gamma momenteel op twee modellen is gebaseerd, wordt verwacht dat het snel zal worden uitgebreid. Volvo kondigt nu al een uitbreiding van het gamma aan van bovenaf, met een nieuwe zero-emissie topmodel, maar ook van onderaf, met een nieuw elektrisch instapmodel… En om dit momentum te ondersteunen, wordt ook het netwerk erbij betrokken…

“Om een referentie te worden op de elektrische markt, steunen wij ook op ons dealernetwerk,” zegt Steven Trentin. Tegen 2023 – dat is morgen! – zullen onze dealers een snellaadnetwerk aanbieden dat tot 175 kW kan leveren. Zeven oplaadpunten zijn reeds operationeel.

De transparantie van Volvo Care Offer

Bij Volvo betekent nieuwe technologie een nieuwe strategie, en dankzij Volvo Care Offer is die strategie er een van transparantie. Maxime Verdoodt, die net tot het Volvo fleet team is toegetreden als Key Account Manager, legt uit: “Ik kijk ernaar uit om bij Volvo mee het hoofdstuk van de volledige elektrificatie te schrijven. Het is een spannend verhaal. Het aanbod: elke elektrische auto wordt geleverd met vierseizoenenbanden, plus het all-inclusivepakket van onderhoud, ondersteuning en garantie gedurende drie jaar, tot 100.000 km.

Roeland Vriens, hoofd van Volvo’s fleetafdeling, steekt zijn enthousiasme niet onder stoelen of banken. “Bij Volvo gaat elektrificatie niet alleen over elektrische auto’s. We hebben het over een nieuwe architectuur en een nieuwe ervaring. Wij bieden ook veel meer transparantie op het gebied van service, met onderhoud, garantie en bijstand ingebouwd in de aankoopprijs. Volvo biedt ook een hoger veiligheidsniveau, dankzij LiDAR-technologie. Naast al deze troeven is het hele fleetteam, onlangs versterkt door de komst van Joran Maes en Maxime Verdoodt, 100% gemotiveerd om het DNA en de filosofie van Volvo voor te stellen aan elke fleetmanager die de stap wil zetten naar een 100% elektrische, 100% aftrekbare, 100% in België (in Gent) geassembleerde en 100% veilige vloot.

#Advertorial

Lees ook:

Schrijf u nu in op FLOW, de wekelijkse e-letter van FLEET.be!

Selected FLEET Dealers

ACB Wavre 1300 Wavre
Sterckx – De Smet Halle 1500 Halle
Sterckx – De Smet Drogenbos 1620 Drogenbos
Sterckx – De Smet Rode 1640 Sint-Genesius-Rode
Sterckx – De Smet Zellik 1731 Asse-Zellik
ACB Zaventem 1930 Zaventem
Scancar Antwerpen 2100 Antwerpen
Groep Rutten 2440 Geel
Scancar Lier 2500 Lier
Scancar Wilrijk 2610 Wilrijk
Vermant Mechelen 2800 Mechelen
Scancar Brasschaat 2930 Brasschaat
Lacom Leuven 3001 Leuven
Nordicar 4000 Li
Scandia 4530 Villers-Le-Bouillet
Novabil Tournai 7500 Tournai
Novabil Moeskroen 7700 Moeskroen
Novabil Kortrijk 8500 Kortrijk
Waregem Cars 8790 Waregem
Van Kasteren Sint-Niklaas 9100 Sint-Niklaas
De Keulenaer 9120 Beveren
Van Kasteren Dendermonde 9200 Dendermonde
/ newsletters
FLEET's Flow nieuwsbrief is een wekelijks briefing van het laatste nieuws in de FLEET wereld.
Ontvang de newsletter
/ magazine
Een voorkeur voor print? Ontvang ons magazine FLEET tweemaandelijks gratis in de bus!
Ontvang het magazine